سمینار معماری نسرین سراجی


با تشکر از اطلاع رسانی بخش همایش های معماری شارستان، لازمه که بهتون بگیم با حمایت موسسه علم معمار،هزینه همایش از 100 هزارتومان به 65 هزار تومان و مهلت ثبت نام از 15 به 25 شهریور تغییر پیدا کرد.

برای اطلاعات بیشتر به Sharestan.info سر بزنید

Nature By Numbers

کلیپ زیبایی با موضوع عدد طلایی،از دست ندین! استودیو Eterea این کلیپ رو سال 2010 تهیه کرده و به طریق چشم نوازی عدد طلایی رو در ریاضی و طبیعت دنبال میکنه! این کلیپ با حجم 20 مگابایت آماده ی دانلود شدن هست!

امیدواریم که لذت ببرید.






مسابقه طراحی


با توجه به اینکه زیباسازی شهر از اولویت های اصلی برنامه های مدیریت شهری است، لذا مقرر است سرپناه های ایستگاه های خط 2 سامانه اتوبوس تندرو (بی آر تی) تعویض شود.
بدینوسیله از کلیه علاقمندان دعوت به عمل می آید طرح مورد نظر خود را که مشخصاً از استحکام، کاربرد و زیبایی لازم برخوردار باشد را تا تاریخ 17/6/90 به واحد روابط عمومی شرکت علائم راهنمایی و فنی ایران (عرف ایران) واقع در خیابان شریعتی ، بعد از تقاطع مطهری، نرسیده به خیابان معلم، نبش کوچه کلاته ، پلاک 20 ارسال نمایند.
بدیهی است به 3 طرح برتر جایزه نفیسی اهدا خواهد شد.
برای اطلاعات بیشتر با شماره های 88400577 – 88444270 تماس حاصل فرمائید.

           شرایط مسابقه طراحی سرپناه بی آر تی

 مسیر خط 2 بی آر تی از میدان آزادی تا پایانه خاوران

1.       عرض سکوی سرپناه حداکثر 5/1 متر
2.     ارتفاع سکوی سرپناه از سطح آسفالت 40 سانتیمتر
3.    نوع سرپناه : یکطرفه
4.     طول هر ایستگاه بین 24 تا 36 متر (طول سرپناه باید مضربی از 12 متر باشد)
5.     طرحهای ارسالی می بایست ترجیحا شامل مدل سه بعدی از سرپناه ، نقشه های فنی و نمایی از سرپناه در محل مورد نظر باشد .
مهلت ارسال آثار 30 روز پس از انتشار آگهی می باشد.

مرکز رسانه های بین المللی فونیکس



مرکز رسانه های بین المللی فونیکس برای فعالیت های رسانه و اداری و تجاری در آمریکا طراحی شده،پوسته ی منحنی وار این مجموعه از نوار موبیوس الهام گرفته شده،نواری بدون ابتدا و انتها که به دور فضای آتریوم مانند مجموعه می پیچد.


سازه ی شبکه ای فلزی دیواره های شیشه ای مجموعه را در بر میگیرد،این دیواره های شیشه ای نور لازم را به بهترین نحو به فضای داخلی مجموعه هدایت می کنند.

کنترل نور در فضاهای مختلف مجموعه


در حالی که اتاق های مجزا در داخل مجموعه که به نور احتیاج کمتری دارند،به خوبی از دریافت نور اضافی محافظت می شوند.


مجموعه به گونه ای طراحی شده که بیننده با قرار گرفتن در طبقات مختلف و هنگام عبور از پلکان،

ارتباط بصری مناسبی با پارک چائویانگ که در نزدیکی مجموعه قرار دارد،داشته باشد.

  نگاهی به مجموعه و محوطه اطراف


فرم کلی مجموعه


حمام وزیری ساری




این حمام از بناهای دوره قاجار در محله آب انبار نو و در ضلع شمالی خانه کلبادی واقع است . این حمام مساحتی در حدود 200 متر مربع داشته و تمامی فضاهای لازم برای یک حمام سنتی را از جمله ورودی ، سربینه ، راهروهای انتقالی هوا ، گرمخانه ، خزینه های آب گرم و سرد ، دستشویی و تون را داراست . ورودی حمام به صورت مجزا از بدنه اصلی حمام در انتهای ضلع جنوبی حمام می باشد .




سربینه حمام ، فضایی است هشت ضلعی که در چهار ضلع آن سکوهایی برای نشستن تعبیه شده است . حوضی هشت ضلعی نیز در میان آن احداث شده که دارای 4 پا شویه به سمت سکوهاست .



سربینه با راهرویی پیچ در پیچ از یک سو به گرمخانه و از سوی دیگر به دستشویی ها مرتبط می شود . گرمخانه نیز مانند سربینه هشت ضلعی بوده در انتهای ضلع جنوبی آن خزینه های آب گرم و سرد قرار دارد .



این حمام در گذشته در جوار خانه وزیری قرار داشته و ظاهرا زمانی قسمتی از این خانه بوده و به همین علت به حمام وزیری معروف شده است .

این بنا که به تدریج تخریب شده بود در سال 1379 مرمت شده است .