در ظاهر شاید این بحث معمارانه نباشه! اما میدونیم که دوستان زیادی توی رشته مون هستند که ایده پردازی های قوی ای در زمینه های مختلف دارن و از لحاظ گرافیکی هم توانایی هاشون زیاده
اینجا فرصتیه برای رقم زدن اتفاقات خوب!
فراخوان مسابقه آنلاین طراحی پوستر اجتماعی ۲۰۱۲ با موضوع (Socialdesignposter)، با تم "بذرهای صلح" ، " قدرت مکالمه"
قوانین مسابقه:
پس از فراخوان مسابقه طراحی اجتماعی و هم گرایی در سال 2009 وهمچنین فراخوان مسابقه طراحی با موضوع در مقابل فقر در سال2010 ومسابقه دیگر به نام پوستر اجتماعی اکنون با یک فراخوان جدید به شرح زیر روبرو هستیم:
" بذرهای صلح: قدرت درمانگر گفتگو"
این مسابقه قسمتی از یک بخش بزرگتر طراحی پوستر اجتماعی است که هدفش بیان ضرورت توسعه مکالمه درمورد موضوعات مهم، و در همچنین توسعهی فرهنگ طراحی گرافیک است طراحی پوستر اجتماعی معتقد است که طراحی میتواند دنیا را دگرگون سازد،وهمچنین طراحی میتواند به انسانها کمک کند که با دید بازتری بیندیشند. طراحی، ابزاری برای وسیع تر کردن ابعاد ذهن است، زیرا، همانطور که خولیو میگوید: "آنهایی که طراحی کردن را انتخاب نمیکنند، از پیش تصمیم گرفتهاند که طراح بشوند. "
در هر طراحی باید اندکی از روح ادیسه که شامل, اشتیاق وی به خطر کردن در دریاهای ناشناخته و قدری از شجاعت است وجود داشته باشد. کنجکاوی ذهنی تنها چیزی است که به انسانها اجازه میدهد که دانش خود و برخوردی انتقادی را رشد دهند.
معرفی موضوع:
برای رسیدن به هدف "نیک بودن" ما باید از یک قدرت دورنی شروع کنیم؛که این همان قدرت درمانگر گفتگواست".
ما باید در تعبیر معنای "درمان" و "گفتگو" خیلی با احتیاط عمل کنیم. درمان به معنی بهبود دادن زخمهای درونی ناشی از جدایی است . ما معنای واقعی استقلال فردی را با به وجود آوردن زندگیهایی که در انزواهستند را اشتباه گرفتهایم واضح است که گفت و شنود چیزی بیش از یک محاورهی روزمره است. هدف از گفت و شنود فهمیدن دیگران است نه معنای به اشتراک گذاشتن دیدگاهها که ممکن است تبادل اطلاعات و مکالامههای ما را محدود نماید. ما در یک دیالوگ، یک مسؤولیت داریم و آن این است که حضور داشته باشیم و سخن یکدیگر را توانگر کنیم. ما باید همیشه به خاطر بسپاریم که کلمهی "واکنش" و " عهده دارشدن از یک ریشه لاتین می آیند . ما باید به دیگران گوش بدهیم، به آنها اهمیت بدهیم. ولی باید قبل از همه اینها احساسات مردم را بفهمیم. باید همیشه به خاطر داشته باشیم که همهی ما بخشی از یک کلیت خیلی بزرگتر هستیم،بنابراین خود را مانند فردی تک نبینیم، ما همگی برگهای یک درختیم
بقیه در ادامه مطلب
داوران این مسابقه:
Dimitris Arvanitis
Marina Cordova
Isidro Ferrer
Yossi Lemel
Luba Lukova
L-able
Maurizio Milani
Germán Montalvo
Woody Pirtle
Peter Pocs
Pete Kercher
چه کسانی میتوانند شرکت کنند:
شرکت در مسابقه برای همه به غیر از افراد و خانوادهی هیأت داوران و هیأت برگزار کننده نمایشگاه، آزاد است. هر شرکت کنندهای که به هر طریقی با یکی از هیأت داوران مرتبط شود، نمیتواند شرکت کند
زمان برگزاری:
شرکت در مسابقه از تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۱۱ (۱۴ آبان ۱۳۹۰) شروع میشود و تا نیمه شب ۲۹ فوریه ۲۰۱۲ (۱۰ اسفند ۱۳۹۰) ادامه دارد. پوسترهایی که پس ازاین زمان برسند از مسابقه حذف خواهند شد. برندگان در ماه می ۲۰۱۲ اعلام خواهند شد و زمان برگزاری نمایشگاه در تابستان ۲۰۱۲ خواهد بود
جوایز مسابقه:
این نمایشگاه جایزهی پولی نخواهد داشت و این امر به ما کمک میکند که طراحانی که فقط می خواهند به خاطر جایزه های نقدی در مسابقه شرکت کنند از شرکت در نمایشگاه بپرهیزند. هیأت داوران بین ۱۰ تا ۱۰۰ اثر برتر را انتخاب میکنند و نیز ۵ اثر برگزیده را اعلام میکنند. همه، یا بخشی از پوسترها (بنا بر انتخاب هیأت داوران) در نشریات و نمایشگاه آینده وارد خواهند شد همچنین یک کاتالوگ شامل بهترین پوسترها هم منتشر خواهد شد
طراحان ۵ اثر برگزیده یک نسخهی مجانی از کاتالوگ دریافت خواهند کرد
از تمام پوسترهای انتخاب شده به صورت مجانی، برای یک پایگاه اطلاعاتی برای خیریهها و تجمعهای طراحی اجتماعی استفاده خواهد شد. جزئیات محل و تاریخ نمایشگاه بر روی وب سایت رسمی اعلام خواهد شد
قوانین ارسال آثار:
به عنوان یک فایل دیجیتال ارسال شوند و www.socialdesignposter.org پوسترها باید در سایت .
فرم آنلاین اینترنتی به طور کامل نکمیل گردد
طراحان باید پوستری با مشخصات تکنیکی زیر آماده کنند:
۸۲۶۸×۱۱۸۱۱ پیکسل (۷۰×۱۰۰ سانتیمتر ۳۰۰ dpi عمودی) فرمت RGB, PDF یا JPEG.
ولی فایلهایی که ابتدا آپلود میشوند باید حتماً این مشخصات را داشته باشند:
۱۹۸۴×۲۸۳۵ پیکسل (۷۰×۱۰۰سانتیمتر ۷۲ dpi در فرمت عمودی) مد رنگی RGB, PDF یا JPEG.
ما بعد از تصمیم هیأت داوران از طراحان میخواهیم که پوسترهای انتخاب شده را در سایز اصلی با رزلوشن/ابعاد خواسته شده بفرستند
شرکت در این مسابقه هیچ هزینهای ندارد.
شرکت کنندگان میتوانند تا ۳ پوستر را ارسال کنند.
پوسترها ممکن است که توسط یک طراح یا یک تیم طراحی شده باشند.
پوسترهای ارسال شده باید دارای اصالت اثر بوده و انتشار نیافته باشند.
در طرحی پوسترها باید حقوق کپی رایت رعایت شود.
در پوسترها نباید هیچ لوگویی قرار بگیرد.
پوسترها نباید موجب آزار کسی شوند و نباید در تضاد با روح صلح طلب فراخوان باشند.
پوسترها میتوانند بینام ارسال شوند.
پوسترها باید به حکم صادر شده مسابقه مرتبط باشند.
پوسترهایی که پس از مهلت ذکر شده ارسال شوند از مسابقه محروم میشوند.
پوسترهایی که با موارد خواسته شده در بالا را رعایت نکنند بنا بر صلاحدید هیأت داوران و کمیته تشکیلات از مسابقه حذف میشوند
کمیته تشکیلات وظیفهی تصمیم گیری در موارد پیش بینی نشده را به عهده دارد.
طراح با ارسال یک اثر، خود به خود همهی موارد فوق را پذیرفته است.
پیشنهاد:
تصاویر باید خودشان قدرت سخن گفتن داشته باشند. برای همین دلیل ما به شما پیشنهاد نمیکنیم که عبارات " بذرهای صلح را در پوستر استفاده نمایید.
ما همچنین به منظور جلوگیری از پوسترهای مغالطه آمیز امیدواریم که طراحان با مقررات نمایشگاه کاملاً صادقانه برخورد نمایند.
جواز و کپی رایت اثر:
با ارسال یک اثر، طراح به صورت خود به خود با انتشار پوسترش موافقت میکند. همچنین طراحان به طور اخص یک مجوز برای کپی و نمایش و انتشار عمومی (Sergio Olivotti) پوستر طراحی اجتماعی و به سرجیو الیوتی، میدهند. مجوزی که غیر قابل فسخ، انتقال پذیر، بدون دستمزد طراحی و جهانی میباشد
طراحانی که یک اثر را ارسال میکند به طراحی پوستر اجتماعی و سرجیو الیوتی این اجازه را میدهند که از پوسترهایشان در هر شکل و برای هر فعالیتی (نمایشگاه، فعالیتهای انتشارات، کمپینهای فعالیتهای اجتماعی، کمپینهای جمعآوری کمکهای مالی و غیره) استفاده کنند
تمامی مالکیت اثر به طراح تعلق دارد
طراحان ضمانت میشوند که هر بار که اثر منتشر شود یا به نمایش دربیاید همه حقوق آنها محفوظ است
لطفا برای اطلاعات بیشتر به سایت رسمی مسابقه مراجعه کنید
برای پر کردن فرم مسابقه و آپلود کردن پوستر به سایت نمایشگاه بروید
http://www.socialdesignposter.org
برای پر کردن فرم مسابقه و آپلود کردن پوستر
در منوی بالای سایت گزینهی The 2011 Contest را کلیک کنید. در پنجرهی باز شده روی Entry and Upload را کلیک نمایید.